De Guarda (Portugal) a Ponteceso (España) para coñecer o Melga de Ponteceso

Este domingo día 25 de agosto, en sesión matinal, tivemos a honra e a satisfacción de recibir nas nosas instalacións ao doutor-profesor Norberto Alexandre Cabral Gonçalves e á súa esposa Ana María Lima Gonçalves, para realizar unha visita guiada ao Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA).

Na actualidade, o noso amigo e colega Norberto Gonçalves (como se lle coñece), é un destacado Antropólogo Social e Cultural da Universidade de Porto, da nosa veciña Portugal, que ademais exerce como presidente da Asociación Portuguesa de Xogos e Deportes Tradicionais, Vicepresidente do Consello de Administración da Asociación Europea de Xogos e Deportes Tradicionais e Director do Museo do Brinquedo de Garda. Coleccionista nato de xogos tradicionais portugueses, investigador, conferenciante, escritor e un apaixonado da cultura popular en xeral e a portuguesa en especial. Pola súa banda a súa esposa Ana María Lima Gonçalves, é profesora de Idiomas da Universidade de Porto, así como co-directora do museo do Brinquedo de Guarda, unha entusiasta e experta nos xogos e deportes tradicionais.

Despois de pasar toda a mañá no MELGA, tendo como anfitrións ao director Ricardo Pérez e Verdes e á súa esposa Lola Roel, non faltou a visita turística pondaliana, laxense, cabanesa e finalmente en cheiraríalas de Buño para adquirir algúns recordos cerámicos. Por descontado, tampouco faltaron os sabores e delicias gastronómicas da nosa terra galega.

Ambos os amigos, finalmente, asinaron no Libro de Ouro do museo dedicándonos as palabras seguintes. Norberto:

“ Levo do MELGA: a importancia do brinquedo e do brincar; a importancia do jogo e do jogar; vos afeitos. Ah, vos afeitos…Ou afeto que o teu, Ricardo, empreztas a todas as peças e ou afeto que dás a quem visítache. Dizer que gustei é pouco, muito pouco. Adorei será ou termo. Fiquei encantado!…En bom portugués, Ricardo, bem- haja. Ah, e que nave che falta a alma para continuar. Mais unha vez bem- haja, Día inesquecivel.”

Ana:

“ Sim, encantada com vos brinquedos, com ou espaço, coa acolhimento… Encantada com as memórias que algunhas peças recordan. Que continuem a manter as memórias e a cultivar memorias nos mais novos… Moito succesa.”

Unha xornada inesquecible e repetible xa que os nosos amigos, Ana e Norberto, comentáronnos que non descartaban regresar de novo o próximo ano, pero neste caso se é posible, contando coa participación do concello de Ponteceso e da Cámara da Guarda, para realizar un magno acontecemento de intercambio lúdico, folclórico, gastronómico e cultural, como irmandamento luso-galaico das nosas comunidades. Ao choio! Está feito!