Presencia do Melga nas Noites do Medievo de Riobóo Cabana de Bergatiños A Coruña

Convidados pola AA.VV. de San Martiño de Riobóo, o Museo Etnolúdico de Galicia (MELGA), tivo a ocasión de desprazarse no día de onte sábado, por primeira vez, á bela parroquia de Riobóo do concello de Cabana de Bergantiños (A Coruña), con motivo da programación anual, que a comisión de festas do concello, ano tras ano e van unhas cantas, das súas “Noites non Medioevo”, para desenvolver unha xornada lúdico-festiva sobre xogos históricos, neste caso relacionados coa Idade Media.
Cunha gran afluencia de participantes, moitos deles ambientados con roupa de época, unha tarde asollada, rodeada de casas e hórreos de pedra e un lugar privilexiado como é unha “leira”, os nenos/as, novos e persoas maiores, de ambos os sexos, puideron practicar algúns xogos e deportes tradicionais máis representativos da devandita época como foron: a ferradura, ou tiro a lata, as andas, ou zurriagazo, ou peletre, ou lanzamento de tablóns, carreira de sacas, turra dá maroma, a ra, ou vasifragio ou ondas, etc.. Moitos dos participantes descoñecían devanditos xogos pero en cambio puideron desenvolvelos “in situ” coas explicacións dadas polos profesores do museo.
Entre os integrantes atopábase ao concelleiro Carlos Sande que participou intensamente, en compañía da súa esposa e fillos, dunha gran xornada de actividade recreativa, comentándonos que

“Foi unha novidade importante e un gran acerto por parte de todos, o incluír xogos e deportes tradicionais na programación deste ano e abrigo menos inchables, deixando patente o interese de contar connosco de novo, para o ano entrante, dentro do programa de festas”.

Tamén moitos dos presentes, transmitiron a súa alegría, o seu interese, que o pasaban “xenial” e prometeron volver o ano que vén, pero… “adestrando algunhas horas máis que as deste ano para non facer o ridículo”. Un reto moi importante que o MELGA conseguiu este ano en canto a novas, como leste o caso, sobre programacións desenvolvidas en diferentes ámbitos.