Galicia presente no VI Encuentro Internacional de Xogos tradicionáis: Muller e Birlos en Aranda de Duero (Burgos) España

Durante esta fin de semana, un grupo de xentes de Galicia desprazáronse fóra da nosa comunidade, para participar no “VI Encontro Internacional de Xogos Tradicionais: Muller e Birlos”, organizado pola Asociación Cultural A Tanguilla e patrocinado polo Concello burgalés de Aranda de Douro da Comunidade de Castela-León.

A Asociación Galega de Xogos e Deportes Tradicionais (Melide), a Asociación de Xogadores da Chave (Santiago de Compostela), Universidade da Coruña e A Fundación Ricardo Pérez e Verdes/Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA), foron as catro institucións galegas que representaron a Galicia no devandito certame, sendo a terceira embaixada máis numerosa no encontro, despois da anfitriona (Castela-León) e da delegación do noso veciño Portugal. Os países que participaron cos seus relatorios e xogos tradicionais foron os amigos de Portugal, Italia, Croacia, Tunes, Marrocos, Eslovenia, Francia e Polonia. En cando ao noso país as cidades de Tarragona, Lérida, Teruel, Zaragoza, Asturias, Murcia, Santander, Cáceres, Valencia e Áraba foron as invitadas. En total o grupo aproximábase ás 200 persoas, sen contar cos grupos folclóricos de Portugal e Aranda de Douro.

Catro días de convivencia en xornadas intensas de mañá e tarde, onde a parte teórica (relatorios/conferencias) e a parte práctica (xogos tradicionais de birlos e outros) fusionáronse para dar unha globalidad lúdica de primeira dimensión.

En canto aos relatorios e talleres presentados durante as devanditas xornadas, por parte de Galicia, estiveron a cargo pola doutorando Manuela Vázquez Coto e Cristina López Vila da Universidade da Coruña que expuxeron o relatorio “A bugalliña e ou bugalliño: dous xogos tradicionais galegos de mulleres adultas” e por parte do director do MELGA presentou “Os xogos de mesa ou taboleiro na antigüidade: as súas normas e prácticas”.

Como actividades relacionas co Congreso Internacional non faltaron a visitas ás diferentes adegas da zona, as mais importantes da Ribeira de Douro, visitas ao museo de xogos e deportes tradicionais, exposición de xogos e deportes na filatelia e a cartofília, festivais de danza e música, torneos de xogos de todas as delegacións na praza Maior, xardíns da praza do Trigo, parque xeral Gutierrez e na cooperativa de viños de Gumiel de Izán, con degustacións e catas correspondentes.

En todo momento a alcaldesa Raquel González acompañounos nas diversas actividades así como algún membro do pleno municipal e finalmente na cea de clausura se fixo entrega dos Nomeamentos de Socios/ as de Honra da A. C. Tanguilla a persoas destacadas na promoción dos xogos tradicionais no mundo, que nesta ocasión recaeron en tres mulleres de recoñecida traxectoria Azucena Maté e María Jesús Mínguez (España) e Elsa Fernandes (Portugal), todas elas preto de 30 anos ás súas costas divulgando os xogos e deportes tradicionais desde áreas como xogadoras, árbitros e directivas. Felicitacións ás tres!