Día Mundial dos Museos e o I Xogociencia de Ponteceso

Dous acontecementos de gran relevancia no día de hoxe, 19 de maio, tivo o Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA) e a Fundación Ricardo Pérez e Verdes, en primeiro lugar, pola mañá dentro da programación das Festiletras da Aldea do Couto de Ponteceso, o museo estivo presente nas instalacións externas da Casa dúas Veciños, cun festival, o primeiro que se realiza en Galicia e en España, combinando o xogo tradicional e a ciencia, cuxo título era denominado “ XOGOCIENCIA”. Foron 12 xogos específicos, non faltando os xogos de enerxía eólica, xogos de forza e tracción, xogos matemáticos, xogos de enxeño, habilidade motriz, ciencia física, translación, rotación giroscópica, etc. cuxos nomes eran: o helicóptero, a xistra, forza a unha man, o elefante, pesca de tapóns, birlos numéricos, castelos con vasos, o foxo, etc. Nun principio estaban emprazados sobre 60 nenos e nenas dos centros As Forcadas de Corme e o Eduardo Pondal de Ponteceso, todos en ensino infantil (de 3 a 6 anos) e ao final atopámonos con preto de 250 nenos/as aprendendo xogando coa ciencia. A programación estivo incluída dentro do apartado de Festiciencia da Fundación Pondal.

O segundo acontecemento que tivo o MELGA foi a conmemoración do Día Mundial dos Museos, que pola tarde, realizou diversas actividades con talleres, unha charla sobre os xogos e deportes tradicionais, presentación do vídeo/cómic sobre o MELGA e varias visitas “curtas” guiadas polas salas do recinto museístico. Unha excelente xornada dedicada de maneira total, a todos os galegos, introducíndose no coñecemento científico, no mundo do xogo, na visión dos museos e ás tradicións populares e tradicionais.