O Melga asiste ao V Encontro Internacional de Xogos Tradicionáis en Aranda de Duero (Burgos)

O director do Museo Etnográfico de Galicia ( MELGA) e a vicepresidenta Lola Roel do Padroado da Fundación Ricardo Pérez e Verdes, asistiron este fin de semana de abril, convidados polo concello de Aranda de Douro e a Asociación A Tanguilla, ao V Encontro Internacional de Xogos Tradicionais titulado “Cultura e Viño”, onde non faltaron reunións de traballo, conferencias, demostracións de xogos tradicionais, exposicións, cata de viños, lagarada, visitas museos, festivais na rúa, etc.

Os participantes neste encontro foron algo de máis de duascentas persoas entre conferenciantes, convidados e xogadores, un total de 22 delegacións, de sete países europeos chegados de Eslovenia, Croacia, Portugal, Bosnia, Francia, Italia e España. A representación máis ampla foi a española con 10 delegacións, o segundo lugar para Portugal con 4, en terceiro lugar para Francia con 3, seguíronlle Croacia con 2, Eslovenia, Italia e Bosnia con 1 delegación. As provincias españolas presentes foron Barcelona, Tarragona, Zaragoza, Teruel, Albacete, Burgos, A Coruña e Eivissa. Portugal foi representada por Estarreja, Garda, Lisboa e Valongo. A delegación de Galicia estivo encabezada pola Fundación e o MELGA de Ponteceso e a Asociación de Xogadores de Chave de Santiago de Compostela.

A primeira xornada do venres, realizada na aula Cultural Caixa Burgos, deu comezo con dúas mesas redondas cuxa relatorio primeiro correspondía a “Xogos de taberna: Cultura e viño” que moderaban Norberto Gonçanves e Victor Baroja presidentes das Federacións Portuguesa e Catalá respectivamente. A segunda titulada “Museos Europeos de xogos Tradicionais e etnográficos: cara a un proxecto común” relatorio exposto e moderado polo noso presidente e director Ricardo Pérez e Verdes, acompañado de Gregorio Cámara director do Museo de Xogos Tradicionais de Aranda de Douro. Tamén presentaron os seus traballos de actividades os presidentes das diferentes modalidades deportivas e actividades das asociacións, federacións, museos, etc. de Italia, Bosnia, Croacia, Eslovenia, Francia e Italia. Como primicia do devandito acto, o director do MELGA presentou de forma oficial a todos os presentes, o vídeo promocional do museo en cómic e que como fondo do mesmo, contén a canción “ Xogos populares” de Luís Vallecillo, que cedeu altruistamente os seus dereitos de emisión á nosa institución.

O sábado pola mañá en Gumiel de Izán, segunda xornada do encontro, realizouse unha visita á gran adega A nosa Señora do Río, un festival de xogos e deportes tradicionais nas propias instalacións e unha Lagarada, comida típica, preparada polos compoñentes da delegación portuguesa. Como broche final, pola noite realizouse unha cea oficial, con presenza do pleno do concello de Aranda, presidida pola súa Alcaldesa e a Concelleira de Cultura e Deportes, onde levou a cabo o nomeamento de Socios de Honra da Asociación A Tanguilla, a Dino Berti (Italia) e Bernard Glacial (Francia), merecido homenaxe a estes dous embaixadores, que despois de medio século de dedicación aos xogos e deportes, deixan (polas súas avanzadas idades) os seus cargos directivos na Asociación Europea e institucións Internacionais, aínda que seguirán vinculados á nosa actividade lúdica, cultural e inmaterial do Patrimonio Universal.

Na última xornada todos os participantes tiveron a oportunidade de coñecer e realizar unha visita guiada ao Museo de Xogos Tradicionais de Aranda de Douro da man do presidente da Asociación A Tanguilla, Carlos da Vila, alma- pater desta lonxeva institución e creador e fundador do museo arandino, achegando a súa coleccións privadas ao mesmo. Fíxose outro alto no camiño no Centro Cultural Caixa de Burgos, onde o noso amigo Carlos, inaugurou unha magnífica Exposición sobre “Xogos Tradicionais do mundo na Filatelia e Cartografía”. O V Encontro finalizou na Praza Maior de Aranda cun festival de xogos e deportes de todos os países presentes, onde a maioría dos cidadáns, mozos/ as, novos, adultos e persoas maiores de Aranda coñeceron outros xogos practicándoos dunha maneira efectiva.

Como nota destacada, despois de efectuadas varias reunións de traballo e ao contar coa presenza de varios museos como o Etnográfico de Ystria (Croacia), o do Xoguete de Albarracín (España), o do Brinquedo de Garda (Portugal), o do Giochi Antichi de Val-de Aosta (Italia), o de Xogos Tradicionais de Aranda de Douro (España) e o Etnolúdico de Galicia( MELGA) de Ponteceso (España), propúxose e aprobouse por maioría, en fundar unha REDE DE MUSEOS EUROPEOS para velar, unir, difundir, comunicar, propoñer, intercambiar, etc… todo aquilo que compete ao mundo dos xogos e deportes tradicionais no mundo, a través das nosas entidades museísticas.

A Fundación e o MELGA, teñen dúas novas citas internacionais proximamente, a primeira a finais do próximo do mes de maio, convidados pola confederación FALSAB de Bretaña (Francia) ao Festival Anual de Xogos e Deportes Tradicionais e a principios do mes de xuño, convidados pola Associaçao Cultural e Recreativa dous Amigos dás Povoas, Estarreja-Aveiro(Portugal) estaremos, seguramente presentes, no Festival Internacional dous Brinquedos Europeos.