Saliron de novo ás rúas as Biciclásicas por Ponteceso

Este domingo e outro ano máis, polas rúas do concello de Ponteceso as “máquinas” de transporte antigas, na súa V edición da Ruta de Bicicletas Clásicas. Unha trintena de fanáticos destas “xoias”, algunhas alcanzaron xa os 70 anos da súa adquisición e como obrigación vestidos de época (anterior aos anos 50), saíron desde o MELGA (Centro Cultural) de Ponteceso para percorrer os 15 quilómetros aproximadamente polos arredores da vila pondaliana, pasando pola Trabe, Tella, o Malecón, a Barra, o Couto, o Agra, o Recheo, a Trabe e o Museo Etnolúdico de Galicia como final de etapa. As paradas de avituallamento foron: a primeira na igrexa de Tella despois dun gran repecho desde a Trabe ata a cima de segunda categoría; a segunda parada foi a Casa de Eduardo Pondal onde se visitaron os xardíns da casa do poeta; a terceira foi na Barra observando a gran panorámica da ría; a cuarta despois dun porto de primeira categoría foi na Fundación Pondal e na igrexa do Couto e a quinta e última foi na praza do Recheo de Ponteceso. En cada lugar de descanso, o director do MELGA, expoñía a toda a comitiva, a pequena historia dos lugares, dando á ruta un carácter tamén eminentemente cultural.

Despois do semellante esforzo, para algúns dos participantes, era en moitos anos o primeiro día que se puxeron encima da bicicleta, sen adestramentos preparatorios, degustáronse os exquisitos “petiscos” que ofrecían os diferentes establecementos da vila para goce dos estómagos baleiros dos cicloturistas.

Finalmente nun xantar campestre (Espectacular!) a beiras do río Anllóns, todos os compoñentes do grupo, degustaron as tortillas, empanadas, non podían faltar os mellores callos de Galicia, as “ bizcochones” de limón e laranxa, todo regado polos excelentes viños e licores caseiros da zona. Durante as sobremesas, fíxose entrega a todos os participantes de diferentes agasallos doados polo concello, ASOC Eventos de Ponteceso e polo MELGA. Durante o acto protocolario tivemos presénciaa sorpresa do presidente da Comisión de Festas Álvaro Domínguez e o alcalde Lois Carballido que departiu co grupo unhas palabras de agradecemento a todos os ruteiros.

Como curiosidade do evento tivemos participantes da Coruña, Arteixo, Malpica, Laxe, Ferrol, Oleiros, Cambre, Pontedeume e unha parella de Ponferrada (León) Clara Cela e Alejandro Voces que viñeron especificamente á devandita ruta clásica.  Finalizado o percorrido, o director do MELGA, dispuxo dunha visita guiada privada ao museo, xa que moitos dos asistentes non coñecían devandito recinto expositivo. Unha gran xornada que se aveciña cada ano como un referente dentro do Ponteclásico das Festas da Barquiña.