O Director de Melga coordina e modera “O coloquio Internacional de Xogos de Mesa e Inxenio” en Aranda de Duero (Burgos)

Durante esta última fin de semana, do 07 ao 10 de outubro do presente ano, celebrouse en Aranda de Douro o VII Encontro Internacional de Xogos e Deportes Tradicionais, con motivo do 25 Aniversario da Asociación Cultural A Tanguilla, onde o noso director Ricardo Pérez e Verdes, foi convidado polo concello de Aranda e pola Asociación devandita, para que coordinase e moderase a mesa de expertos, que levaba por título “Os xogos de mesa e enxeño”.

A mesa de conferenciantes tivo lugar o venres, en xornada intensa matinal, desde a 10,00 h. ata as 14,00 h. aproximadamente, no salón de actos da Casa de Cultura do concello de Aranda.

Este ano 2021, Ricardo Pérez e Verdes presidente e director da súa Fundación e director do MELGA respectivamente, tivo a honra de tomar a palabra en primeiro lugar, despois da inauguración oficial polas autoridades locais, coa Lectura Inaugural cunha conferencia titulada “Os xogos de taboleiro da antigüidade: unha revisión histórica”, dando así a introdución á parte teórica investigativa do coloquio Internacional. A súa charla versou sobre a evolución histórica dos xogos de taboleiro tradicionais ou antigos desde a 4.000 AC. ata o 400 DC., transmitindo os 26 xogos localizados, das 13 civilizacións estudadas. Os xogos do Senet, Mehen, Xangqi, Real de Ur, Patolli, Go, Zatriki, … de Exipto, Mesopotamia, Creta, China, Aztecas, Xapón, etc.

O moderador presentou ao segundo interveniente da sesión, que foi Francisco Gallego, (coñecido como Pak Gallego), creador e editor do famosísimo “Guerra de Mitos” e outros mais, que nos fixo unha cronoloxía da historia dos xogos modernos presentando a relatorio “Xogos de mesa modernos: creación e fusión de mecánicas”. A continuación iniciou o seu relatorio Victor Baroja da Universidade de Vic e presidente da Federación Catalá de Xogos e Deportes Tradicionais, co título “Xogos de mesa motores, na variedade está a riqueza”, que nos brindou a oportunidade de coñecer unha experiencia cos seus alumnos universitarios sobre os xogos de mesa tradicionais e modernos, enfocados á motricidade dos mesmo. Seguidamente interveu o profesor do instituto de Flix Biel Pubil de Tarragona, presentou o seu relatorio cuxo título era: “Os xogos de taboleiro, un recurso pedagóxico para aprender Historia”, outra experiencia piloto cos seus alumnos de segundo ensino, para confeccionar, a través de materiais reciclados, xogos de mesa das diferentes civilizacións. Pola parte española en último lugar interveu Miqui Gimenez, profesor de ensino primario e un músico excepcional, que nos falou “De drac a drac”, xogo de taboleiro creado polo, que consistía no típico e famoso xogo da oca, para aprender os monumentos, gastronomía, tradicións e paisaxes do seu pobo Tarrasa (Barcelona). E finalmente, pola parte portuguesa, concedéuselle a palabra ao presidente da Federación Portuguesa de Xogos e Deportes Tradicionais Arturo Piñeiro que a través dunha pequena exposición, acompañado dos vídeos correspondentes ofreceunos as dúas charlas seguintes sobre: “ A FPJDT: Seis anos promovendo e mantendo a tradición dos xogos populares portugueses “ e “ Xogos Tradicionais portugueses e interxeracionalidade”.

O noso director, non só tivo que presentar os vídeos propostos polas delegacións, senón tamén o ser o moderador dos tempos dispoñibles, sacando de cando en vez a “tarxeta vermella” para aqueles conferenciantes que se pasaban do tempo dispoñible, así como as tomas de palabras dos asistentes na quenda de preguntas aos relatores e definitivamente clausurar a xornada teórica do Coloquio Internacional, pechando o mesmo coas conclusións finais.

As seguintes sesións prácticas, de mañá e tarde das xornadas de venres, sábado e domingo, Ricardo tivo a ocasión de participar en diferentes xogos dos alí presentados. Non só xogou aos birlos, á porca, ao 31, á malla, buxainas, o aro, á chave,…senón que tamén participou nalgúns talleres de confección de xoguetes de cana, de fundición de soldaditos de chumbo, xogos modernos e reciclaxe.

Hai que destacar que este ano de 2021, a pesar de contar aínda coa pandemia e as súas restricións, o Encontro pódese cualificar de excelente, tanto en organización como nas novas actividades programadas, sendo conscientes que a temática proposta foi un verdadeiro acerto, pois se pode cualificar que na actualidade, estamos a pasar unha “época dourada” dos xogos de mesa, de taboleiro e de enxeño.