O Melga novo membro da Confederación da Rimusgo

Hai escasos días o Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA) de Ponteceso, veu a integrarse á Confederación da REDE INTERNACIONAL de MUSEOS DO XOGO ( RIMUSGO) como membro fundador, do mesmo xeito que os 22 museos existentes, nestes momentos, no devandito organismo internacional. Os membros fundadores que tomaron o rumbo son: o Museo do Xogo, o Museo de Hojalata, o Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA), a Asociación Cultural a Tanguilla por España; por Arxentina o Museo do Xoguete Étnico; por Bélxica o Musee du Jouet; por Brasil o Museo dous Brinquedos, o Museo do Brinquedo Popular e o Museo dá Infancia; o Museo e Arquivo Italiano do Xogo e a Associazione giochi Antichi por Italia; o Museo dás Marionetas do Porto, Museo do Brinquedo Sintra, o Museo do Brinquedo Portugués, o Museo do Xoguete de Seia e o Museo do Brincar, o Museo do Brinquedo de Madeira por Portugal; Stockholm Toy Museum de Suecia e o Museé Suisse du Jeu de Suíza.

Nestes momentos a sede atópase situada no Museo do Xogo de Madrid, baixo a dirección do seu director Manuel Hernández Vázquez e da secretaria xeral Elena Hernández.

Aínda que este proxecto empezouse a xestar alá polo ano 2005 coa creación do Museo do Xogo, pero é na actualidade, cando calla dita confederación. O proxecto posto en marcha ten como obxectivo o xogo e o xoguete en todas as súas variantes, ademais de crear un museo virtual, grazas ás novas tecnoloxías e as correntes museológicas actuais. É dicir, o MUSEO VIRTUAL, non representa a un museo físico, como é habitual, senón que a web do mesmo, vai ser o propio museo, seguindo, como é de supoñer, presente a verdadeira instalación museística. Para iso había que plasmar de forma virtual, non só os contidos máis relevantes do museo tradicional, como son as coleccións, senón tamén os outros aspectos que na museografía actual cobran maior importancia, como a investigación ou as exposicións temporais.

O pasado día 8 do presente mes, realizouse en I FORO INTERNACIONAL de RIMUSGO, en forma de vídeo-conferencia, onde se presentaron os directores-fundadores de cada museo e expuxeron os seus próximos proxectos de cada un dos museos representados. Quizais por ser leste o primeiro encontro realizado ou polo confinamento pandémico, a participación non foi moi extensa xa que só participaron o Museo do Xogo, O MELGA, A Tanguilla (España); o Museo Étnico (Arxentina); O Museo do xoguete de Seia (Portugal) e presentouse un novo membro, o Museo do Xogo de Marrocos.

A Rede espera que moitos museos do xogo procedentes de todo o mundo, poden adherirse a ela, así como profesionais investigadores que teñan experiencia no campo, antropolóxico, educativo, etnográfico e lúdico do xogo, o xoguete e o deporte.