Presenza do Melga no XI Encontro Escolar de Xogos Tradicionáis de Galicia

Durante este fin de semana, no concello de Narón (Ferrol/A Coruña), celebrouse a edición número décimo primeira do Gran Festival de Xogos e Deportes Tradicionais de Galicia.  Como patrocinadores do evento anual foi, o propio Concello de Narón, Xunta de Galicia, Secretaría Xeral para ou Deporte e empresas da localidade e como organizadores do evento foron o Padroado dá Cultura,  Brinquedia (Rede Galega do Xogo Tradicional)  e o centro docente CPI. O Feal de Ferrol. Os inscritos superaron os 400 estudantes, que representaban a centros docentes, vindos das catro provincias galegas, destacando maioritariamente os centros de ensino de Narón, aínda que tamén participaron activamente xóvenes colexiales da provincia coruñesa como Ferrol, A Capela, San Sadurniño, Betanzos, Cambre, Fene e  A Coruña; da provincia lucense de Rábade, Riotorto, Muimenta, Xove e Lugo; da provincia pontevedresa Cambados, Poio e Pontevedra e da provincia ourensá  do Carballiño, Parada do Sil, Allariz e Ourense.  Ademais dos 400 inscritos devanditos alumnos/as, que viñan acompañados dos seus familiares e amigos, a organización abriu as portas a todos os mozos e persoas adultas, que non se inscribiron previamente. A xornada lúdica de xogos e deportes tradicionais foron concibidos para a etapa infantil, así como os dirixidos ao público familiar. Realizáronse en sesión matinal e vespertina desde as 11,00 h. da mañá ata as 18,00 h. da tarde sen interrupción. O xantar desenvolveuse de forma campestre e festiva nunha gran carballeira. Non faltaron as tortillas, os chourizos, as empanadas, os filetes empanados, etc. que ditas viandas foron compartidos e intercambiados entre moitos deles. Tampouco faltaron as carreiras de sacos, tiro á corda,  a ra, o pano, os tres pés, o aro, a goma, a peonza, a loita galega, os birlos, billarda, chave, o brilé,…e así ata completar un programa cunha trintena de propostas lúdicas.  Todos os asistentes tiveron a posibilidade tamén de participar en obradoiros de construción  de xogos, realizando os seus propios xoguetes e finalmente levou a cabo un espectáculo teatral o grupo “Paporrubio” con xogos agrícolas. Os colexios participantes (inscritos) recibiron por parte da organización unha bolsa de agasallos con xoguetes populares e tradicionais.

Finalizado o XI Encontro Escolar de Xogos Tradicionais deste ano, a proposta da próxima edición, décimo segunda no ano 2018, a candidatura  recaeu na Fundación Ricardo Pérez e Verdes e o Museo Etnolúdico de Galicia (MELGA) como entidade organizadora, a condición de que o concello de Ponteceso e as empresas da localidade, aposten por esta iniciativa tan extraordinaria para o mundo infantil, xuvenil, adultos e persoas maiores e así contribuír con iso á difusión do Patrimonio Lúdico-Cultural Galego e recuperar a práctica dos xogos e deportes tradicionais na vida familiar, escolar e social. Estamos seguros que a próxima cita do “XII Encontro Escolar do Xogo Tradicional do 2018” será a acolledora vila bergantiñá de Ponteceso, con apoio de todos.