Doazón especial para a Fundación Ricardo Pérez y Verdes e o Melga

O obxecto doado esta tarde á Fundación Ricardo Pérez e Verdes e ao Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA), está entre as “xoias” que todo museo persegue durante moitos anos. No noso caso superan os trinta anos buscando a cotizada peza.

En concreto a peza  proporcionada corresponde a unha pelota de caucho, cunha antigüidade de preto de 50 anos, confeccionada artesanalmente polos homes do estado de Sinaloa(México). A pelota faise mesturando latex (hule) cunha raíz que lle chaman machacuana e adoita pesar entre 3 e 5 quilogramos. Esta en concreto pesa 3 quilogramos. Existen moi poucas pelotas deste estilo, pois hai moi poucos lugares onde as fabrican e polo xeral fanas os propios xogadores. Aínda non están industrializadas, por iso, a dificultade en conseguir unha delas é case “misión imposible” e o MELGA vai contar cunha delas. Con esta pelota xógase a un xogo de cadeira chamada antigamente polos aztecas Ttlachtli e polos mayas Pok Ta Pok e hoxe en día coñéceselle como o xogo do Ulama. Este xogo ten unha antigüidade de 1.500 anos e se non se pon remedio, en período de extinción. Existen varios xogos de ulama como os de antebrazo, cadeira, mazo, etc…

Donación especial para la Fundación Ricardo Pérez y Verdes y el Melga

Ademais da pelota tamén recibimos un fajado (vestimenta) ao completo, co seu gamuza ( taparrabos), o chimali (cinto), a faixa (tira de tea) e a bota(coiro), ademais do hatillo para gardar o material.

Esta doazón foi obra da presidenta da Asociación Nacional de Xogo de pelota Mesoamericana Reyna Puc e do seu director Nacional Armando Osorio, do estado de Quintana Roo, que a través dun exalumno do noso director Ricardo Pérez e Verdes, Ismael Alonso e a súa esposa, conseguiron que o devandito material viñese ao noso museo para a súa exposición na sala II, dentro dos Pobos Precolombinos de América.

Donación especial para la Fundación Ricardo Pérez y Verdes y el Melga

Hoxe, sen dúbida, é un día moi importante para o noso museo, pois desde este momento contamos, grazas a Ismael e a súa esposa por facelo posible, dunha pelota de caucho que se vai a exhibir no noso museo, sendo posiblemente o único museo no mundo que o fai, pois polo xeral estas pelotas adoitan confeccionarse exclusivamente para xogar ao Ulama, nos poucos pobos existentes que o practican e nós imos ter a honra de mostralo no MELGA de Ponteceso.