Clausurada a semana do V Aniversario do Melga e a Fundación con grande éxito

Todo chega ao seu fin e neste caso hoxe domingo día 30 clausurouse a Semana do V Aniversario do MELGA e a Fundación Ricardo Pérez e Verdes de Ponteceso. Unha intensa semana infestada de actividades e dun inmenso traballo ao unísono, por primeira vez, entre ambas as entidades, concello de Ponteceso, monitores e conferenciantes, que con todos eles en equipo, enalteceron un acto de gran relevancia en torno ao mundo dos xogos e os deportes tradicionais en Galicia.

A mañá iniciouse ás 10,00 h. onde os billardeiros da comarca lanzaron as súas billas polo aire no campo exterior de xogos do Centro Cultural do municipio, nunha asollada mañá, idónea para a práctica de leste xogo-deporte ancestral. Ao mesmo tempo que o VI Aberto, aproveitou a Confederación Noroeste de Billarda, que a mesma sesión tivese validez como 3ª xornada da liga Nacional de Billarda. O número de participantes foi de 32 lanzadores entre mulleres, homes, nenos e nenas. Despois de case catro horas e media de loita por alcanzar o triunfo absoluto, este levoullo Xosé Collazo Regueiro do club Campo da Feira de Paiosaco, que tiña unha espiña cravada do ano pasado, ao ser vencido por José Berdillo de Cerceda. O subcampeonato entregóuselle a José Manuel Añón Ambroa, o terceiro clasificado foi para Juan Carlos Cancela, ambos tamén do Campo da Feira. Triplete no pódium. Nesta momento, Collazo é o lanzador que máis veces gañou (en 3 ocasións) este, xa recoñecido Aberto de Ponteceso que todos os anos celébrase por estas datas. Segundo as súas palabras: “É o meu campo talismán”. En canto á campioa feminina absoluta foi para María Mercedes Castro Rama do Santa Marta da Laracha e o campionato infantil para Miklos Fontán do Filloas de sangue da Coruña. Por equipos, o gañador absoluto foi para o Campo da Feira de Paiosaco (A Coruña).

Luis Vallecillo no Melga

Ás 12,00 h. en punto deu comezo na primeira sala do MELGA, a presentación do libro-disco “Cantamos” do artista madrileño-compostelán Luís Vallecillo González, que ademais puxo en vivo e en directo as súas últimas creacións, cun grupo numeroso de espectadores de pais, avós e nenos, que facían os coros ao cantautor e tarareaban as súas cancións máis coñecidas. Por suposto, a canción máis #elevado foi a de “Xogos Populares” que como se sabe, foi dedicada ao noso museo para que sirva de “himno” en todas as actividades que realicemos. A continuación na sala de conferencias, presentóuselles a todos en primicia dous audiovisuais, un correspondía ao vídeo-cómic do MELGA e o outro vídeo clip o gravado no Museo, hai escasas semanas, cos nenos e nenas do CEIP. Eduardo Pondal de Ponteceso, que na súa maioría atopábanse entre o público presente, acompañados das súas familias.

Unha vez finalizado as presentacións, o presidente da Fundación e director do MELGA Ricardo Pérez Verdes, fixo entrega das placas conmemorativas aos conferenciantes de días pasados, á Confederación Noroeste de Billarda e ao cantautor invitado, ademais dos trofeos aos vencedores do VI Aberto de Billa de Ponteceso e as correspondentes medallas de honra do MELGA a Luís Vallecillo, Celtia Figueiras e Xosé Collazo presidente da confederación. O único representante de Ponteceso foi José Manuel Pastoriza Souto que quedou apedado de trofeos ao ser eliminado polo campión na tanta de semifinais. Un gran papel “aínda que non adestrase nada de nada, non estivo mal ”, así nos comunicou.

Clausura da semana do 5 aniversario do Melga

Antes de clausurar o V Aniversario Ricardo Pérez e Verdes, leu os nomeamentos ao “Premio Rodela” nos seguintes apartados: Comunicación: La Voz de Galicia, Diario de Bergantiños, Correo Galego, Radio Voz, Radio Galega e TVG; Investigación: Manuela Vázquez Coto, Jonathan Calvo Fernández e Andrea Pérez González; Institucións: AGXPT (Agrupación Galega de Xogos Populares e Tradicionais), Fundación Eduardo Pondal, concello de Laracha, concello de Cabana de Bergantiños, concello de Oleiros, concello de Carballo e concello de Bergondo; Centros docentes: Facultade De Ciencias da Educación da Universidade de Santiago de Compostela, CEIP. Milladoiro (Malpica), CEIP. As Revoltas (Cabana de Berganitños) Colexio Internacional Eiris (A Coruña) e CEIP.Eduardo Pondal (Ponteceso) ; Empresas: Ferraxería Loito, Panadería Forniños, Carpintería Castro, Cerámicas Aparicio; Restaurante A Pesqueira, Cafetería O Cruzamento e Aceiros Inalpa; Doazóns: Concepción Díaz Deive, Concepción López Martínez, Mariña Regueiro González-Barros, Fernando Álvarez de Spotomayor León e Eduardo Dopico Prego; Persoas destacadas: Jesús Rodriguez Rodriguez, Luís Vallecillo, José María Varela Martínez, José Manuel Pastoriza Souto e Carlos Andrade Castro e Jesús Andrade Pérez.

Finalmente deuse por clausurada a Semana do V Aniversario do Museo Etnolúdico de Galicia e a Fundación Ricardo Pérez e Verdes, agradecendo a todos os asistentes, aos profesores, aos voluntarios e aquelas persoas que participaron nalgunhas das actividades desenvolvidos durante estes sete días deste meigo acontecemento. Un fito importante para estas entidades pontecesanas, que cumpriron un lustro de intensa divulgación dos xogos e deportes tradicionais como Patrimonio da Humanidade.