Gran festival de xogos e deportes tradicionáis galegos no Festiletras do Couto de Ponteceso de A Coruña

Dentro das diversas actividades que se planificaron este ano no FESTILETRAS no Couto de Ponteceso, hoxe luns en xornada matinal, correspondía no calendario oficial, un Gran Festival de Xogos e Deportes Tradicionais Galegos. A organización do evento correu a cargo da Fundación Ricardo Pérez e Verdes e o MELGA (Museo Etnolúdico de Galicia) e a Fundación Eduardo Pondal e a Asociación Cultural Xuvenil Monte Branco, foron os patrocinadores do evento lúdico-festivo.

Máis de cen nenos e nenas de CEIP. Eduardo Pondal de Ponteceso, gozaron dun espléndido día, así como dun espazo inigualable como é o do atrio/chaira de herba da Casa do Cura (Reitoral), onde está situada a fundación pondaliana, con diferentes xogos e deportes tradicionais de Galicia, que sen dúbida, para moitos dos alí presentes eran totalmente descoñecidos, pero que fixeron vibrar e entusiasmarse cos mesmos. Practicaron os xogos “do varapau”, “a recollidas dás mazarocas”, “as varas”, “a ra”, “ou burro”, “as andas” e “ou zurriagazo” e dous dos nosos deportes máis populares como son “os birlos de pasobolo” e “duas formas de chave: a coruñesa e a ferrolá”. Despois de case tres horas de recreación deportiva, finalizouse a festa con dous xogos de conxunto: a “turra da maroma (soka-tira)” e o “xogo do peletre”, que fixeron levar aos equipos de cada clase para retarse nunha competición, para dilucidade que nivel era o mellor. Nesta ocasión resultou ser o máximo vencedor do torneo o grupo de 3º B. Hai que destacar a gran participación de todo o profesorado que acompañaban aos colexiais, competindo en moitas das ocasións cos seus propios alumnos/as e colaborando ao máximo na organización da xornada.

Outra nota para resaltar foi a visita que nos fixo, durante o Festival o rexedor pontecesán Lois  Carballido e os patróns da Fundación Eduardo Pondal, Luís Guiadás e Jose María Varela. Día completo, alegre e memorable.