Nova presentación do libro do Observatorio Lúdico de Galicia con aniversario feliz incluido

Na tarde de onte venres día 17 do presente mes de marzo-23, ás 20,30 h. no Auditorium Municipal do municipio de Rianxo (A Coruña), presentouse outra vez máis e esta é a súa décima ocasión, o texto sobre os “Xogos Tradicionais galegos para tempos de recollida. Xogos para a casa e espazos reducidos”, editado pola Deputación de Lugo e elaborado polo Observatorio do Patrimonio Lúdico Gallego, onde a Fundación Ricardo Pérez e Verdes e o Museo Etnolúdico de Galica (MELGA) foron protagonistas do devandito acto.

Cunha sala abarrotada de persoas particulares, amigos/as, educadores e persoas interesadas no tema, xa que a entrada era libre, os oradores nesta ocasión representaban a tres institucións pertencentes ao Patrimonio Lúdico Gallego. Por parte do mundo das fundacións e museos, correu a cargo a disertación do noso presidente/director Ricardo Pérez e Verdes de Ponteceso (A Coruña) que disertou sobre a evolución histórica dos xogos e deportes na nosa patria galega. En representación do grupo de asociacións promotoras dos xogos e deportes tradicionais estivo Xosé Manuel Barreiro, presidente da asociación BRINQUEDIA (Rede Galega do Xogo Tradicional (Noia), que falou das entidades que engloban a nosa institución e das plataformas dixitais e finalmente Manuela Vázquez de Rianxo (A Coruña), representante do grupo de investigadores, cuxa intervención foi sobre a confección do texto. Todos os conferenciantes estiveron moderados na mesa, por Manuela Vázquez organizadora do acto, da Universidade da Coruña e veciña do concello.

Nesta ocasión, na presentación do libro, tivo a honra de tomar a palabra e abriu o acto o señor alcalde do municipio Adolfo Muíños Sánchez, sendo a súa intervención unha alegación cara aos nenos e nenas do país, para que tomasen conciencia das necesidades dos xogos e deportes tradicionais na escola e na sociedade para o lograr con iso a felicidade e un estilo de vida saudable.

Como novidade do acto, ás sete da tarde, antes do inicio do magno acontecemento, no hall do auditórium, todos os asistentes puideron gozar e realizar unha sesión de xogos e deportes tradicionais, cuxos materiais lúdicos foron achegados polo noso museo pontecesano. Tanto nenos, novos, como persoas maiores, practicaron devanditos xogos, que para moitos eran algúns descoñecidos e outros eran coñecidos, pero xogados na súa etapa infantil e sen dúbida esquecidos.

Finalizado o acto protocolario da presentación do libro, a sorpresa final foi para todos e abrigo para o noso director Ricardo Pérez e Verdes xa que foi obsequiado, por parte da organización, dunha torta de aniversarios con dous #ver que anunciaban os 79 anos cumpridos no devandito acto e que durante, o apagado das mesmas, todos os asistentes deleitáronlle co “Cumpleanos Felíz”. Unha tarde moi emotiva e sorpresiva.

Unha vez que o acto chegou ao seu termo, os tres conferenciantes, tiveron a oportunidade de asinar, a solicitude dos presentes, os moitos exemplares doados polo concello de Rianxo aos representantes colexiais, para as bibliotecas do municipio ou aqueles adquiridos polos asistentes particulares.

As próximas actuacións corresponderán ás poboacións de Padrón, Pontevedra, Ourense e Vigo a partir do mes de abril do presente ano 2023.