O Melga en Santiago de Compostela para participar no I Foro Internacional da Construcción Económica e Cultura Popular. Concilia Ficrural Xogo

Onte sábado día 28 de setiembre, nas magníficas instalacións da escola da Fundación Laboral da Construción (antiga Curtiduría de Pontepedriña de Arriba Complexo industrial do século XVIII) de Romaño- Santiago de Compostela, con presenza do alcalde da vila Xosé Sánchez Bugallo e varios membros da corporación municipal santiagués e representantes de todas as formacións parlamentarias, sobre as 11,30 h. deu por inaugurada a FICRURAL XOGO, terceira xornada e última do I Foro Internacional da Construción da Economía e Cultura Rural.

A sesión lúdica-rural-cultural dedicada aos xogos e deportes tradicionais galegos, tivo unha presenza activa na mañá (11,30 h. a 14,30 h.) e tarde (16,30 h. a 20,30 h.), coa participación da Asociación Galega do Xogo Popular e Tradicional ( AGXPT)(Melide), a Asociación Amigos da Chave (Santiago de Compostela), Recuncho dos Entretementos (Lourenzá), a Fundación Ricardo Pérez e Verdes e o Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA) (Ponteceso). Mais de sete horas de divertimiento, de lecer, de pracer, de concursos, de inmenso goce dos nosos xogos mais ancestrales,…onde, entre xogos de taboleiros, xogos motrices, talleres, etc., superamos a media centena de actividades diversas relacionadas co mundo lúdico rural.

Destacamos a magnífica organización, as extraordinarias instalacións recentemente restauradas, a contorna frondosa de espazo, as amplas salas para o desenvolvemento dos xogos de interior, en resumo o comentado, unha planificación exquisita e moi ben estruturada. Non podemos dicir o mesmo con respecto á presenza de participantes en leste, aínda que fose a primeira edición, foi case inexistente. Unha verdadeira mágoa! Na sesión matinal a presenza de público foi case nula e na sesión vespertina a xente animouse un pouco mais, sen dúbida non excedendo os cen visitantes e iso que a organización puxo a disposición xeral de todos, dun relucente autobús histórico alemán da II Guerra Mundial, unha xoia andante en catro rodas para trasladar, de forma gratuíta, a todos as persoas interesadas desde Santiago ao recinto e viceversa.

Como anécdotas da sesión temos que destacar primeiramente a presenza do técnico de turismo do concello de Ponteceso Javier Couto, que nos acompañou durante algún tempo, participando dalgúns dos xogos e deportes tradicionais alí presentados.

Melga no Ficrural Xogo

A segunda curiosidade foi que un visitante ocasional chamado Alejandro González de Santiago, observando que un dos xogos propostos eran os castelos de carozos de millo, lembrando á súa avoa que llo ensinou cando era pequeno, retouse a se mesmo e tentou bater a mellor marca establecida ata a data de 39 pisos estables, logrando nada mais e nada menos, a friorenta construción de 50 pisos estables, por tanto, estableceu nova marca “mundial”.

Estamos seguros, que a próxima segunda edición será un gran éxito, porque todos os composteláns e tamén para as xentes foráneas, terán unha magnífica oportunidade de valorar na súa medida a potencialidade do devandito evento, xa que as vimbias están botados e soamente será darlle unha masiva divulgación deste gran acontecemento e adiante! pois os primeiros pasos xa se deron neste ano 2019.