Clausúrase as exposicións “O peón nas Belas Artes” e “As peonzas do Mundo” do Melga cunha gran consolidación

O luns pasado día 3 de decembro, deuse por clausurada no Centro Cultural de Ponteceso, onde está situado o MELGA, as exposicións “O peón nas Belas Artes” e “As buxainas do mundo”, superando as do ano anterior, con 651 visitas, que corresponderon a persoas particulares, así como grupos de centros escolares e asociacións culturais e deportivas.

Este ano en ambas as mostras, aumentaron todas as coleccións, tanto na de “A peonza nas Belas Artes”, colección privada de Ricardo Pérez e Verdes, con 52 novas incorporacións sobre pinturas históricas de diferentes etapas da historia, sobresaíndo as dos séculos XVIII e XIX e algunhas das civilizacións asiáticas (xaponesa e chinesca). En referencia ás coleccións privadas de Charo Español e Ángeles Lence sobre “As buxainas do mundo”, achegaron preto de 80 pezas entre as dúas coleccionistas, ademais do director do museo que sumou a estas unha vintena de novas peonzas, perinolas, trompos e perindolas do continente europeo, mentres Charo provía con peonzas de América e Ángeles cunha nova colección de “ peonzas tuneadas”. Nesta ocasión, presentáronse preto de 500 pezas deste artefacto giroscópico.

É unha proba evidente que estamos a consolidar, ano tras ano, estas exposicións que son un acicate mais, para celebrar o San Martín patrón de todos os “ peonceros”. Desexamos que esta data pasada, do 11 de novembro, sexa unha cita obrigada para todos os galegos que gusten de leste xogo/xoguete que tantas e moitas persoas gozan deles. Xa temos para o ano que vén a incorporación de Luís Ramas , que este ano nos visitou como oínte a todas as actividades programadas, comprometéndose a achegar a súa colección privada á devandita exposición. Só desexamos que outros coleccionistas sómense a festa e logremos alcanzar a maior cifra de peonzas, trompos, perinolas e perindolas do mundo nunha exposición, con 1.000 pezas e 500 gravados sobre dicha temática.

Hai que destacar que a colaboración levadas a cabo polo concello de Ponteceso, a Deputación Provincial da Coruña, ao Patrimonio Lúdico de Galicia, a Asociación Europea de Xogos e Deportes Tradicionais, foi máxima e con elo fixeron que o noso municipio pontecesano, sexa o centro neurálxico do FESTIPOPEÓNS, coa nosa mascota “ Buxainciño”, do Día de Galicia do “Pon en movemento o túa baxaina”.