Un grupo de escoceses e galeses viaxan ata Ponteceso para visitar o Melga

Esta mañá, día 6 de outubro do presente ano, tivemos a ocasión de recibir a un grupo, recentemente chegados a Ponteceso de Escocia e Gales (Reino Unido da Gran Bretaña) para visitar o Museo Etnolúdico de Galicia (MELGA).

Os compoñentes do grupo formábano 10 persoas, cuxas nacionalidades eran as devanditas, que se atopan residindo no veciño municipio de Marín (Pontevedra), realizando un programa “Proxecto Erasmus. Artesanía da Madeira”, profesionais todos eles en diferentes actividades artesanais sobre o devandito elemento (carpinteiros de ribeira, ebanistas, artesáns de xoguetes, etc.). Todos eles viñan acompañados da promotora e divulgadora da actividade Isabel Fernández e de Montse Rodríguez directora de Innovación de Xera e que exercía de tradutora simultánea. O proxecto está abalado pola Xunta de Galicia e da entidade da administración pública galega chamada Axencia Galega da Industria Forestal (XERA).

Un grupo de escoceses e galeses viaxan ata Ponteceso para visitar o Melga

Nesta ocasión, a visita guiada foi completamente diferente como o noso director e guía realiza as visitas guiadas, xa que a temática para desenvolver, en honra aos nosos visitantes, foi os xogos, xoguetes e deportes galegos confeccionados coa materia prima vexetal.

Aínda que soamente dispoñían de dúas horas para o percorrido polas salas expositivas xa que tiñan outras actividades programadas, aínda así, non desaproveitaron en realizar moitas preguntas ao noso director, obter imaxes e practicar os xogos planificados para a sesión. Unha sesión entrañable, recreativa e moi frutífera, aínda que sabendo que non eran moi avezados na temática lúdica práxica.

Non deixaron de probar e montarse nas carretas, carrilanas e carros (impresionáronlles!), bailar a buxaina, lanzar o balero, a ra e o sapo, etc. e ao final, como “prostre” Ricardo Pérez procedeu a expoñerlles os xogos escoceses e galeses, que por certo algúns descoñecían, que temos expostos nas nosas vitrinas na sección doutros xogos do mundo. Non cabe dúbida que os emocionou por uns instantes.

Un grupo de escoceses e galeses viaxan ata Ponteceso para visitar o Melga

Finalmente, o noso presidente/director en representación da Fundación e o concello de Ponteceso, obsequiou a todos os nosos visitantes, unha bolsa con recordos da nosa rexión, así como algúns dos xogos de taboleiro máis representativos e tradicionais.

“For a few moments we have been very happy and delighted to discover a museum as extraordinary as this one. Thank you very much” (Por uns momentos fomos moi felices e encantados por coñecer un museo tan extraordinario como leste. Moitas grazas)

Outro ano máis, no MELGA de Ponteceso, falouse no idioma de William Shakespeare