Inauguración da extraordinaria colección de xoguetes de inxenio de Juan Antonio Rodríguez Díaz (1961-2014) que locen dende esta mañá nas vitrinas do Melga

A penúltima xornada deste sábado día 29, a xornada iniciouse ás 11,00 h. ao unísono con dúas actividades antagónicas, por unha banda na sala de conferencias, o director do MELGA e presidente da Fundación, reuniu a un pequeno grupo de persoas maiores do concello de Ponteceso, e en especial da parroquia de Tella, que a través da conversación mantida con eles, falaron amplamente sobre “Recordos Lúdicos”, por espazo de dúas horas, sobre os xogos, xoguetes e espazos de entretementos, os xogos que máis pegada deixaron na súa vida, nomes dos xogos, etc. O grupo formábano 12 persoas maiores entre os 65 e 84 anos, entre as cales había 10 homes e dúas mulleres. Aínda que estaban citados para o devandito encontro, algúns deles por problemas familiares, excursións e problemas de saúde neste momento, non puideron asistir, de todos os xeitos, sendo leste o primeiro encontro, especificouse que nas sucesivas reunións, que serán unhas cantas, sen falta que contásemos con eles. Fantástico o encontro!. A continuación, xa que algúns dos asistentes non coñecían o museo Ricardo Pérez e Verdes, acompañoulles a través das salas do museo, facéndolles unha visita guiada express, deixando para a seguinte reunión unha visita guiada en condicións totais.

Taller de ajedrez y  juegos de tablero antiguos

Doutra banda, á mesma hora que a anterior actividade, sobre as 11,00 h. da mañá, na Biblioteca Municipal do Centro Cultural, o profesor Eduardo Dopico Prego primeiramente percorreu, co grupo de asistentes ao Taller de xadrez e xogos de taboleiro antigos, a salas do museo, recoñecendo en primeiro lugar a totalidade dos alí expostos e a continuación realizar unha práctica sobre o xogo do xadrez, alquerque, ludus latrucumlorum, shogi, go, etc. Pais, nais e fillos entretivéronse de xeito abondo practicando entre eles, baixo a dirección do profesor, retándose en cada unha das partidas realizadas. Outra actividade para realizar con máis frecuencia.

O broche final da xornada matinal levouna, sen dúbida, a Inauguración de dúas vitrinas con preto de 400 xogos de enxeño, do economista Juan Antonio Rodríguez Díaz, gran coleccionista destes entretementos e que a súa nai dona Concepción Díaz Rivera doou á nosa Fundación, a colección do seu fillo, que fai moi pouco tempo faleceu repentina e inesperadamente. Temos que agradecer a dona Concha, con preto de 90 anos, que se desprazou desde o Barqueiro, para estar entre nós neste día tan especial para ela. O alcalde de Ponteceso Lois Carballido, finalmente, despois dos consabidos discursos, fíxolle entrega dunha placa conmemorativa do acto realizado “In memoriam” do seu fillo. O propio fixo a Fundación entregándolle un ramo de flores. Unha xornada moi emotiva e entrañable para o recordo.

placas conmemorativas a los ponentes,

Na sesión da tarde que estaba programada un Taller de recuperación e arranxo de bicicletas clásicas, impartido por Xabier Pérez González e Miguel Márquez Varela, tivo que ser suspendido, pois curiosamente, non se presentou ningunha persoa coa súa bicicleta sacada dalgún recuncho da súa casa. De todos os xeitos cremos, que foi unha boa oportunidade para ensinar aos nosos fillos e novos, a maneira de solucionar algúns problemas que se nos presentan nas nosas bicicletas, xa que cada día proliferan máis nas nosas rúas e estradas, e é moi necesario saber como poñer un parche, arranxar un faro, unha cadea, cambio de cubertas, tunear a bicicleta, colocar un sillín, etc..sen ter que visitar o mecánico de quenda.

Mañá domingo 30, último día de actividades, rematará co Aberto de Billa, a presentación en exclusiva en Galicia, do libro-disco do cantautor Luís Vallecillo, con música en directo, con cancións de temática infantil e lúdica e despois da actuación vídeo-musical entregásense os premios aos vencedores do torneo de billa, placas conmemorativas aos relatores, nomeamentos dos Premios Rodela e darase por clausurada a V Semana do Aniversario.