Onte no Melga falouse íntegramente en inglés na súa visita guiada

Ao redor de vinte e cinco docentes do IES. Agra de Leborís da Laracha (A Coruña) e outros vinte e cinco do Instituto Zespol Szkol Ogólnoksztalcych STO da localidade polaca de Torunska próxima a Varsovia (Polonia), desprazáronse pola tarde deste luns 18 de xuño a Ponteceso para facernos unha visita ao Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA). Os alumnos e alumnas atopábanse na pinza dos 13 e 14 anos de idade, de 2º e 3º da ESO. A sesión teórico-lúdica desenvolveuse en case dúas horas e media do percorrido polas dúas salas que o MELGA ten dispoñibles en exposición, desenvolveuse unicamente na súa totalidade no idioma de Shakespeare, é dicir, en inglés. En todo momento os escolares estiveron acompañados polos seus profesores. Os alumnos polacos por tres profesores/ as e os do IES. de Laracha cos seus profesores Antonio Barba e Montse Bouzas, que exercía de organizadora da xornada e casualmente alumna da Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física (INEF-GALICIA), do noso director do centro museístico.

O alumnado polaco atópase na Laracha formando parte dun programa, que todos os anos planifícase, de intercambio organizado polas seccións bilingües (idioma inglés, música, educación plástica e educación física) do IES. Agra de Leboris. Este intercambio enmárcase no proxecto eTwinning, co que se dota aos equipos educativos dos centros de ensino europeos participantes de ferramentas para aprender, comunicarse, colaborar e desenvolver proxectos sobre ensino e aprendizaxe, formando así a maior comunidade educativa dixital de Europa. Tanto os alumnos galegos e polacos desenvolveron moitos dos xogos e deportes tradicionais galegos, realizando competicións entre ambos os países. A competición foi caracterizada polo “xogo limpo”, pero en cambio hai que destacar que os nosos compatriotas superaron as probas aos invitados. Tamén tiveron ocasión de coñecer o xogo polaco do “ cymbergaj” que Ricardo Pérez e Verdes, director do museo e guía do mesmo, explicou con detalles para todos os visitantes. Como curiosidade os propios alumnos polacos descoñecían devandito xogo tradicional.

Aínda que estaba previsto que o noso rexedor Lois García Carballido déselles a benvida ao acto, a última hora por problemas de axenda, non puido asistir. Neste caso Ricardo Pérez e Verdes, fixo as funcións de anfitrión. Un intercambio con futuro, pois para o próximo ano, seguro voltarán a repetir a experienciar da visita guiada ao MELGA. No mes de setiembre os docentes do IES. Agra de Leborís visitaranlles en Torunska-Varsovia (Polonia), tratando sen dubidalo o regreso de novo ao noso museo pontecesano no 2019 por estas mesmas datas. Esperámoslles!