Unha visita guiada vespertina moi especial no Melga

Especial en todos os aspectos a xornada mantida no día de onte no Museo Etnolúdico de Galicia (MELGA). Primeiro xa que as visitas guiadas polo xeral adoitan ser polas mañás e esta que tivemos foi ás 16,00 h. En segundo lugar as persoas que conformaban o grupo, era a súa primeira vez que nos visitaban, persoas maiores todas elas xubiladas e algunhas cunha certa idade considerable (entre os 65 e 95 anos de idade) e en terceiro lugar porque eran alumnos maiores da UNED Senior Coruña e finalmente porque viñan de Xestoso-Monfero, poboación inédita no noso museo, nestes case dez anos de existencia.

Todos eles, pertencentes ao Consello de Anciáns de Xestoso, acompañábanos o sacerdote, coordinador da UNED na filial rural, Luís Anxo Rodríguez Patiño (o cura Luís) e a delegada do alumnado Amelia Fornos. Devanditos “mozos” discentes, realizaban unha saída complementaria, como todos os xoves do curso académico realizan, como ampliación de coñecementos fose da aula e neste caso sobre a Historia en xeral, cuxa materia imparte o escritor e arqueólogo Felipe Senén, que nesta ocasión non puido unirse á expedición por ter que ausentarse fose do país. A dirección do centro museístico, está moi agradecido, vindo dun grande ilustre, poda  recomendar aos seus alumnos a visitar o noso pequeño museo, desde fai uns cuantos anos.

Os compoñentes da expedición cultural, en total unha media centena, dedicaron máis de dúas horas de intensa atención ás palabras transmitidas por Ricardo Pérez e Verdes, ademais da súa participaron de varios xogos adaptados de precisión e de forza. O interese demostrado por todos, é destacable e digno de admiración, supoñendo que moitos deles superaban os 75 anos (unha alumna de 91 anos, non superando a pontecesana de 94 anos de idade) e algúns con problemas de mobilidade, pero… “estoicamente”, aguantaron e non deixaron de interesarse sobre o mundo dos xogos, sobre todo a segunda sala, que era polo que viñeran pola súa relación coa Historia. Tamén é digno de mención que despois de dúas horas case de viaxe para chegar a Ponteceso , unida ás dúas horas de visita guiada e outras dúas horas de regreso e unha hora nada adecuada, a actitude foi sempre impecable e admirable. Temos que pensar, a cal agradecemos presencialmente, xa que se desprazaron en exclusiva para coñecer o MELGA, pois lles comentaban que valía a pena e así o corroboraron coas súas palabras de gratitude transmitidas ao final da xornada.

Os comentarios por parte dos dous representantes como portavoces do grupo, así como pola totalidade dos visitantes cara á dirección da nosa entidade, foron moi afagadoras e satisfactorias, xa que finalizada a visita guiada, a maioría deles xa se interesaban por coñecer os horarios e días semanais de apertura do museo, para acompañar aos seus familiares, aínda que pensando máis nos seus netos e netas e así pola súa banda, repetir unha xornada de novo.

Unha velada entrañable e digna de mención para os anais de existencia do MELGA.