V Encontro virtual da rede de Museos do Xogo (Rimusgo)

Por quinta vez, desde a creación de RIMUSGO (Rede Internacional de Museos do Xogo) os seus membros reúnense de forma virtual, este martes día 08 do presente mes de xuño-21, a través de vídeo conferencia polo tema da pandemia, para tratar no devandito encontro temas relacionados co mundo dos museos especializados no xogo universal.Como nos anteriores encontros o Museo Etnolúdico de Galicia ( MELGA) de Ponteceso participou activamente realizando propostas a todos os asistentes á mesma.

Nesta ocasión o protagonista estrela da velada correspondeu ao Museo Suízo de Xogos da man do seu director Ulrich Schadler. O Museo Suízo de Xogos está situado no Castelo do pequeno municipio de Circuíto-de- Peilzdel, no Cantón de Vaud, xunto ao lago de Xenebra e preto da gran cidade de Montreux. Foi construído o castelo no século XIII polos condes de Saboya, devastado polas guerras Borgoñas en 1476 e posteriormente en 1747 foi reconstruído por Jean Grésier. O castelo quedou en mans privadas e en 1979 foi comprado polo municipio de Circuítos-de- Pelizt, tras unha votación popular. En 1973 foi catalogado como monumento histórico e en 1987 inaugurouse o Museo Suízo de Xogos, cuxas salas se atopan no primeiro piso e no ático do castelo. A obra foi deseñada polo arquitecto suízo Michel Etter e en 2004, co apoio de Amigos do Museo, creouse a súa Fundación.

“É un museo de emocións, para todos os sentidos e para todos os gustos” así nos comentou o seu director e amigo Ulrich. No ático atópanse as exposicións temporais e no primeiro piso o museo propiamente devandito, que ten en exposición uns 10.000 xogos, nun espazo de máis de 3.000 m2. Xogos de onte e de hoxe, un museo consagrado á historia cultural do xogo e como punto fundamental a historia dos xogos de Suíza, moitos deles doados polas grandes familias e coleccionistas do país suízo. Conta ademais cunha gran colección de xogos modernos de mesa e xogos de enxeño. Destaca tamén a escenografía do recinto cunha tecnoloxía de primeira orde. No exterior ten unha exposición de xogos a tamaño xigante, para o goce de todos os visitantes. Un gran museo que non se pode deixar de visitar. Espectacular!

Tamén interviñeron os representantes dos museos da Tanguilla de Aranda de Douro co seu director Carlos da Vila; o director Manuel Hernández do Museo do Xogo de Madrid; Stela Maris Ferrarese directora do Museo do Xoguete Étnico de Arxentina; Isabel Barros do Museo de Marionetas de Portugal e o noso director Ricardo Pérez e Verdes do MELGA de Ponteceso.

As propostas baralladas por cada un dos vídeo-conferenciantes foron: realizar un carné internacional de todos os membros de RIMUSGO, poñer en marcha a sección de Amigos dos Museos, o intercambio de fondos museísticos entre todos os museos, continuar coa presentación dos museos asociados, contar en cada reunión cun tema monográfico de traballo e estudo, confeccionar un logotipo definitivo da nosa confederación e finalmente presentación das visitas virtuais a cada unha das nosas instalacións.

1. Luis Fontán Mazáas-Reply
    Xoves Xuño 10th, 2021 at 10:57

Parabéns ao Melga polo traballo que está a facer.